פנטסטאיש

  • תעודה

  • ארץ הפקה:ישראל

  • שנת הפקה: 2013

  • אורך: 65 דקות

  • שפה:עברית (תרגום באנגלית)

 

בימוי ותסריט: עפרה שראל-קורן

הפקה: יהלי גת, ״מוזה הפקות״

צילום: רוני כצנלסון

עריכה: ברכה זיסמן-כהן

מוסיקה: אבי בנימין

גופים תומכים: הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

סינופסיס:

״פנטסטאיש״ הוא סרט בלתי-צפוי ומצחיק עד דמעות על שמוליק, ליצן-נגן רחוב בן 100, ומערכת יחסיו הטעונה ומלאת ההומור עם המטפלת שלו המסורה (אך המותשת...), הנאלצת להגרר אחריו להרפתקאותיו בארץ ובעולם.

סרט על נצחון האופטימיות ושמחת החיים! סרט שובר סטריאוטיפים הקורא תיגר על הדרך שבה אנו תופסים את הזיקנה ועל האופן שבו נתפס שמוליק בעיני רבים, כקוריוז או כקבצן משוגע.

אולי הוא נורמלי יותר מכולנו ויודע את הסוד לחיים ארוכים ושמחים?

הסרט השתתף בפסטיבל חיפה (הבחירה הרישמית), פסטיבל Lady Filmmaker בלוס אנג׳לס (הבחירה הרישמית), פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות במוזיאון ת״א, נרכש ע״י אוניברסיטאות שונות ברחבי העולם (בין היתר אוני׳ הרווארד), הוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ ושודר בערוץ 10.

  • Facebook - Black Circle

Trailer

מקבץ ביקורות וחוות דעת על הסרט:

"דיוקן מקסים של נגן רחוב בן 100…עפרה שראל-קורן מצליחה לשבור בסרט שובה לב את סטריאוטיפ הזיקנה" (יהודה סתו, ידיעות אחרונות)

"סרט נוגע ללב ומשעשע העוקב אחר עלילותיו של לשד בן ה-100 והמטפלת המסורה שלו מירה"(יעל ברנר, YNET)

"סרט יוצא דופן על אדם יוצא דופן" (חנה בראון, ג'רוזלם פוסט)

"הכירו את 'הליצן המשוגע' מהרכבת, שמסמל את נצחון השפיות. קשה שלא להשוות את שמוליק לשד לדמות הנווד שגילם צ'ארלי צ'אפלין בסרטיו האילמים. הוא מסרב להיכנע לתכתיבי החברה ומתעקש להשאר תמיד שמח" (טל אריאל אמיר, "מעריב")

"מדובר בסרט מופלא ונהדר, אנושי ומחמם את הלב, שעשוי ביד אומנותית ומקצועית. הסרט מעולה, ומאפשר הצפה של מגוון רחב של נושאים מאוד חשובים ומרכזיים בתחום הזיקנה" (פרופ' ישראל (איסי) דורון, ראש החוג לגרנטולוגיה באוניברסיטת חיפה)

"הסרט הזה נותן לנו מבט אחר ואומר: אנחנו עם הנהלים, והתקנות והסדרים אולי אנחנו הלא נורמלים? ואולי אלה שמחוץ לנוהל הם השמוליקים שמחזיקים את העולם כל כך נורמלי?" (אורי אורבך ז"ל, שר המשרד לאזרחים ותיקים)

"מדובר באומץ לב חריג, או באומץ לב מטורף… הסרט מרתק בעיני ומעורר מחשבות רבות, לא על הליצן עצמו, אלא עלינו באמצעותו" (פרופסור עתי ציטרון, אוניברסיטת חיפה, החוג לתאטרון, חוקר ליצנות ו- performance)